The Prodigy
Музыкальная история Prodigy начилась в 1990 году, когда появился их
первый сингл "What evil Lurks", состоящий преимущественно из ранних
работ молодого Хоулетта. Сингл не остался незамеченным тогдашней рейв
сценой и сразу попал в ротацию по различным клубам. Даже в наше время
этот диск считается едва ли не культовой hardcore вещью, оригинал
которой уже практически невозможно нигде достать.
После успешного релиза их дебютного сингла группа отправилась в
турне по Великобритании, выступая преимущественно в небольших
андеграундных клубах. Но уже их первый заграничный концерт в Италии
был восторженно воспринят итальянскими рейверами. Они провозгласили
Prodigy лучшей группой тогдашней рейв-сцены.
12 августа 1991 года Prodigy выпускают свой второй сингл -
легендарный "Charly". Уже за несколько месяцев до официального релиза к
синглу проявляли неподдельный интерес многие СМИ. И их ожидания
были оправданны, когда "Charly" взлетел на первую строчку Танцевального
Чарта Великобритании и стал номером три в чарте "Top 40" . "Charly"
вызвал волну интереса к Prodigy у звукозаписывающих кампаний, и дал
пищу для различных агрессивных дебатов относительно кончины рейв
сцены. (Многие помнят известную статью в "Melody Maker" "Убил ли Charly
рейв ?"). Но среди общего негодования легко было упустить тот факт, что
Charly был одним из самых успешных релизов того времени. И намного
лучшей вещью, чем релизы конкурирующих групп, которые градом
посыпались на танцевальную сцену Британии после него.
22-летний Лиам был атакован агресивно настроенными музыкантами того
времени за преодоление концепции "Любовь, Мир и Счастье", которая
доминировала на танцевальной сцене начала 90-х. Лиам - классически
обученный пианист, чьи амбиции "сделать пару трэков" были
скоропостижно похоронены, так что Лиам теперь сконцентрировался на
поддержании статуса самого успешного представителя hardcore сцены.
Смешивание уникального хип-хоп звучания и безумной house музыки
позволило долгое время быть на Олимпе британского андеграунда и
добиться уважения музыкальной общественности.
Следующий сингл появился в декабре 1991. Подогретый успехом "Charly",
"Everybody in the place" быстро запрыгнул на вторую строчку национального
хит-парада. И только бесстыдно переизданная 'Bohemian Rhapsody'
преградила ему путь к вершине. В сентябре 92-го Prodigy выпустили
третий хитовый сингл "Fire", который явно протаптывал дорогу для
дебютного альбома группы.
До выхода "The Prodigy Experience" еще не кому не удавалось выпустить
успешный полноценный hard dance альбом. Дебют Prodigy, однако, разрушил
доселе непоколебимые правила. Альбом состоял из нового материала груп-
пы, а также объединял наиболее удачные ремиксы, ему предшествующих
синглов, что было по достоинству оценено тысячами людей, которые купили
диск. Альбом сразу ворвался в чарты Великобритании и обосновался на 11
месте. Диск был признан "золотым". И уже через несколько дней
"Experience" был №1 и не слезал с вершины хит-парада на протяжении 25
недель!
Следующий сингл "Out of Space" незамедлительно очутился в "Top 15",
также как и предшествующий ему "Wind it Up". Несмотря на огромнейший
успех Prodigy, Лиам чувствовал необходимость в совершенствовании своего
стиля. Из-за бесконечных туров по Австралии, Голландии, Германии,
Америки, из-за работы по ремикшированию песен для Jesus Jones, Front
242 и The Art of Noise, Лиам был подвергнут музыкальным новым влияниям.
И он захотел отразить это в своих будущих работах. Как он это выразил:
"Я понимал, что группа должна прогрессировать и развиваться, должна идти
вперед и вперед."
Когда в октябре 1993 появился сингл "One Love", стало ясно, что Лиам
воплотил свои желания в действительность. "One Love" содержал больше
techno, чем предыдущие работы группы, и фанаты положительно восприняли
эти изменения. Сингл очутился на восьмой позиции. Продвижению сингла,
без сомнения, способствовало появление фантастического клипа. Видео
"One Love" было полностью компьютерной работой. Для его съемок
использовалась совершенно новая техники, привезенная из Штатов.
Результат был просто поразительным, и это стало неоспоримым шагом
вперед для развития группы.
No Good (Start The Dance), выпущеный 16 мая 1994, оказался самым
успешным релизом за всю историю группы. Сингл провел незабываемых 7
недель в чарте "Top 10". Нельзя было представить лучшего момента для
выпуска второго альбома группы.
Когда в июле "Music For The Jilted Generation" появился на свет,
это был феноменальный успех для группы и с финансовой стороны, и с
точки зрения музыкальных критиков. Как только альбом появился, он тут
же возглавил верхние строчки хит-парадов. Практически все британские
таблоиды разразились ливнем похвал. "NME" назвала Лиама "Робокопом и
Бетховеном наший дней в одном лице". "Select" заявила, что " Music
For The Jilted Generation " - это лучшее, что можно услышать на
музыкальный сцене в этом году, в то время как " Melody Maker "
назвали альбом "чертовски великолепным". Слушатели также со всем
соглашались. По прошествии 2 недель с момента релиза, альбом уже был
"золотым", и было продано более миллиона копий по всему миру. На
группу посыпался беспощадный град наград: "Mercury Music Prize", "MTV
Best Dance", "Best Dance LP", "Best dance Act". У Prodigy начались
non-stop гастроли.
1994-1995 года были периодом огромного числа концертов, шоу, фестивалей.
Группа путешествовала по всему миру с ужасно насыщенным графиком.
Радикальная перемена в имидже Кейта Флинта позволила попасть ему на
обложки многих периодических изданий. Группой восхищались от
Исландии до Японии. Везде их выступления сопровождались полными
аншлагами и безумием на концерах.
В 1995 году "Poison" стал девятым синглом группы, попавший в чарты.
Видео "Prodigy - electronic punks" позволило группе попасть еще и в видео
чарты. Их выступление на фестивале Glastonbury было признано лучшим,
подтверждая метаморфозу перерождения Prodigy из рейв команды в одну из
самых захватывающих и интригующих групп современности.
Когда в 1996 вышел "Firestarter", Лиам сказал, что это экспериментальный
трэк, но он оказалось существенным прорывом для группы. Сингл занял
первые места в чартах по всему миру. Затем был выпущен менее коммер-
ческий "Breathe". Еще лучше!
Когда летом 1997 был выпущен "The Fat of the Land" он оказался на вершине
хит парадов 22 стран!!! За первые 3 недели было продано более 2.5 миллио-
нов копий диска по всему миру. Невиданный успех для танцевальной ко-
манды! Их концертные выступления были провозглашены лучшими шоу на
планете!
1998-1999 года - оказался довольно тихим периодом в бурной жизни Prodigy.
Они заявили, что "не хотят быть настолько популярной и коммерческой
группой, но ни смотря ни на что, они продолжают расти и развиваться", о
чем свидетельствует постоянный рост количества интернет сайтов о Prodigy.
Кстати, Лиам как то заявил: "Я ненавижу Интернет. По-моему это большая
куча дерьма. Горы ненужной информации".
В 1999 году Лиам наконец воплотил мечту всей своей жизни, выпустив
сольный DJ альбом ремиксов "Dirtchamber Session vol.1". Диск содержит
личные обработки Лиама таких известных групп, как Beastie Boys,
Grandmaster Flash и многих других. Альбом был тепло принят в фанатской
среде, но тем не менее не оказался особо коммерческим.
В данный момент Лиам занимается написанием четвертого альбома Prodigy.
Рабочее название альбома "Always Outnumbered, Never Outgunned". Релиз
диска намечен на 2005 год. Паралельно Хоулетт сотрудничает с различными
исполнителями. Например, недавно Лиам написал совместную вещь с 3D из
"Massive Attack". Остальные участники Prodigy занимаются своими люби-
мыми делами: Maxim пишет музыку и осенью выходит его сольный альбом,
а Кейт сейчас сильно увлекся мотогонками и дни напролет гоняет по трас-
сам Эссекса. Ну вот, пока и все. Будем ждать, что век грядущий нам принесет.
The Prodigy Experience
Jericho
(Jericho vocals from the track The Horns Of
Jericho)
The horns of Jericho
The horns of Jericho
The
horns of Jericho
Feel the bass come down on me baby
Feel the
bass come down on me baby
Want a favour, find a favour
Want a
favour, find a favour
Want a favour, find a favour
Keep on dancing
– yeah keep on dancing
Baby keep on dancing – yeah keep on dancing
Baby keep on dancing – yeah keep on dancing
Music Reach (1/2/3/4)
(Vocals: Simone Berryman)
One two three four
One
two three four
The music reach, the music reach
The music
reach, the music reach
One two, one two, one two three four
The music reach, the music reach, the music reach
One two, one two
three four
One one, one two, one two three four
Make me wanna
shout, make me wanna shout
Come on, come on
Come on, make me wanna
shout
Come on, make me wanna shout
One two three four
Come
on, make me wanna shout
Come on, make me wanna shout
One two three
four
The music reach, the music reach
One two three four, the
music reach
Come on, the music reach
Come on, the music reach
Come on, make me wanna shout
Come on, make me wanna shout
Come on, make me wanna shout
Come on, make me wanna shout
Wind It Up
Wind it up, wind it up
Equal rights and justice in this time
Equal rights and justice
in this time
Go around, go around
Wind it up, go around
Your Love
Give me a number one, give me a
number two
Give me a number one, give me a number two
Your love,
give me a number one, give me a number two
Your love, give me a number
one, give me a number two
Your love, your love, your love
Your
love, your love, your love
Our crew! Our crew!
Hyperspeed
(G-Force Part 2)
Moving out nine times the speed of sound
Target...
Target... Target...
Roger that scan I’ve got a contact and locked on
Something’s going on at the jack slinger
Target... Target...
Target...
Target... Target... Target...
Let’s jet out, we’ll
cruise at hyperspeed
I got the beat, I got the beat
And that’s all
we need – check it out!
Hyper, hyp-, hyper, hyper
Hyper, hyp-,
hyper, hyper
Hyper, hyp-, hyper, hyper
Hyp-, hyp-, hyp-,
hyper, hyper, hyper, hyper
Hyp-, hyp-, hyp-, hyp-, hyper, hyper, hyper
Hyp-, hyp-, hyp-, hyp-, hyper, hyper, hyper
Hyp-, hyp-, hyp-,
hyp-, hyper, hyper, hyper
Let’s jet out, we’ll cruise at
hyperspeed
I got the beat, I got the beat
And that’s all we need –
check it out!
Hyper, hyp-, hyp-, hyper, hyper
Hyper, hyp-,
hyp-,hyper, hyper
Hyper, hyp-, hyp-, hyper, hyper
Charly
(Charly’s voice is by Kenny Everett from a Public
Information Film)
Original version
Charly says always tell
your mummy before you go off somewhere
Charly says always tell your
mummy before you go off somewhere
Charly says always tell your mummy
before you go off somewhere
Trip Into Drum & Bass version
Little bit of bass
Little bit of raas
Charly says bass
Charly says raas
Bass, bass, little bit of bass, little bit of
bass, little bit of raas (Note)
Little bit of bass, little bit of raas
Little bit of bass, little bit of raas
Little bit of bass, little
bit of raas
Out Of
Space
(Vocals by Max Romeo (I’m
gone sent...) & Ultramagnetic MCs (I’ll take your...))
I’ll
take your brain to another dimension
I’m gonna send him to outer
space – find another race
I’m gonna send him to outer space – find
another race
I’m gonna send him to outer space – find another race
I’ll take your brain to another dimension
I’ll take your brain
to another dimension
I’ll take your brain to another dimension
Pay
close attention
I’ll take your brain to another dimension
I’ll
take your brain to another dimension
I’ll take your brain to another
dimension
Pay close attention
I’m gonna send him to outer
space – find another race
I’m gonna send him to outer space – find
another race
I’m gonna send him to outer space – find another race
Everybody In The Place
Everybody’s in the place –
let’s go
Everybody’s in the place – let’s go
Everybody’s in the
place – let’s go
Weather
Experience
(Voice: weather forecast
speaker)
Wales, and in the more central and southern parts, it’ll
be a fine dry day.
Good deal of sunshine to begin with, clouding over
somewhat later on.
But for Scotland, Northern Ireland, and Wales, and
in the more central
and southern parts, it’ll be a fine dry day.
Good
deal of sunshine to begin with, clouding over somewhat later on.
...back in south westerly fork showers: good
...back to 7 and
backing south-westerly 4, showers: good.
Fire
(Deep voice by
The Crazy World Of Arthur Brown + Additional vocals by Keith Flint)
(This first part is only on the single version)
Are you
feeling – in the party?
Are you feeling – are you ready?
Are you
feeling – in the party?
Are you feeling – are you ready, are you
ready?
I am the god of hellfire, and I bring you... fire!
I am
the god of hellfire, and I bring you... fire!
I am the god of
hellfire, and I bring you... fire!
Fire, fire, fire, fire!
When I was a youth I used to burn cali weed in a Rizla a Rizla a
Rizla a Rizla (Note)
When I was a youth I used to burn cali weed in a
Rizla a Rizla a Rizla a Rizla
When I was a youth I used to burn cali
weed in a Rizla a Rizla a Rizla a Rizla
Now you’re rockin’!
When I
was a youth I used to burn cali weed in a Rizla a Rizla a Rizla a Rizla –
Fire
Now you’re rockin’!
I am the god of hellfire, and I bring
you... fire!
I am the god of hellfire, and I bring you... fire!
I
am the god of hellfire, and I bring you... fire!
Ruff In The Jungle
Bizness
(Female vocals: Simone Berryman)
Ruff in the jungle,
in the jungle, in the jungle, in the-in the jungle
In the jungle, in
the jungle, in the in the jungle
Ruff in the jungle, in the jungle, in
the jungle, in the-in the jungle
In the jungle, in the jungle, in the
in the jungle
Now hear this all, bad boy
Ruff
Feel the
jungle vibe, baby
Feel the jungle vibe, baby
Ruff in the jungle,
in the in the jungle
Feel the jungle vibe, baby
Feel the jungle
vibe, baby
Ruff in the jungle, in the in the jungle
Now hear
this all, bad boy
Ruff, ruff, ruff
Death Of The Prodigy
Dancers
(Vocals by Maxim Reality)
Well this is where I kill
the dancer
Watch the MC kill the dancer
Death of the Prodigy
dancer
Come on, come on
Gonna take you with me
Gonna kill you,
gonna rock you
Gonna move you, gonna groove you
Tonight, come on
Let it rock, let it move, let it move you, let it use you
Let
it move you, let it move you, let it move you
One for the troubles
Two for the time
Three for the lyrics
Four for the rhyme
Come on now
Let it rock, let it rock
Pump it up, rock it
up
Don’t stop to the fuckin core
Maxim Reality is talking to
you (?)
Let it rock you, let it rock you
Let it move you, let
it groove you
Let it rock, let it rock, let it rock
Let it
rock you, let it rock you, let it rock you
Let it rock you, let it
rock you
Where’s the response?
Where’s the response?
Death
of the Prodigy dancer
Watch me kill the dancer!
I’m a kill the
dancer! (a = gonna)
Come on!
Gonna kill you, gonna send you to
the grave tonight, oh yea that’s right!
Let it rock, let it move
Let it move you, let it use you!
Let it rock you, don’t you stop!
Gonna take you to the other side(???) – word up(???)
Let it
move, let it move, let it move
Let it move you
Let it rock you,
let it rock you
Get ready
One for the troubles
Two for the
time
Three for the lyrics
Four for the rhyme
Let it rock
you, let it move you
Don’t you stop, gonna take you
To the
top, oh yea
You’ll fail, we’re for real
Oh no!
Music For The Jilted Generation
Intro
So, I’ve decided to take my work back underground
To stop it falling into the wrong hands
Break & Enter
(Vocals by Baby D)
Bring it down to earth
Bring it down to earth
Bring it down to earth
Their Law
("What we’re dealing with
here..." sample taken from the film Smokie And The Bandit;
Other vocals by
Clint Mansell, the ex-frontman of Pop Will Eat Itself)
What we’re
dealing with here is a total lack of respect for the law
I’m the law
and you can’t beat the law
I’m the law and you can’t beat the law
I’m the law and you can’t beat the law
Fuck ’em and their law
Crack down at sundown
Fuck ’em and their law
Full Throttle
(Source of vocals:
Star Wars)
We’re going full throttle (Reversed)
Voodoo People
("The voodoo,
who-do..." vocals by Gylan Kain)
Magic people, voodoo people
Voodoo
The voodoo, who-do-what-you-don’t-dare-to-people
The voodoo, who-do-what-you-don’t-dare-to-people
The voodoo
The voodoo, who-do-what-you-don’t-dare-to-people
The voodoo,
who-do-what-you-don’t-dare-to-people
Voodoo people, magic people,
voodoo people, magic people
Speedway
(Theme from Fastlane)
Fly away, fly away...
The Heat (The Energy)
(Source of vocals: Poltergeist III)
Can you feel it?
The
energy, the heat
The energy, the heat
Poison
(Vocals: Maxim)
What? Yeah, yold on a second... (in the background)
Liam,
someone on the phone for you
Oh, fuck’s sake, tryin’ to write this
fucking tune, man
Yeah, yeah, yeah
(In the background:
Boom, bah!)
(Also in the background: Hit the ground)
I got the
poison, I got the poison
I got the poison, I got the poison
I
got the poison, I got the remedy
I got the pulsating rhytmical remedy
I got the poison, I got the remedy
I got the pulsating rhytmical
remedy
I got the poison, I got the remedy
I got the pulsating
rhytmical remedy
I got the poison, I got the remedy
I got the
pressure, the pressure
I got the poison, I got the remedy
I
got the pulsating rhytmical remedy
I got the poison, I got the remedy
I got the pulsating rhytmical remedy
I got the poison, I got the
remedy
I got the pulsating rhytmical remedy
I got the poison, I
got the remedy
I got the pulsating rhytmical remedy
No Good (Start The Dance)
(Female
vocals: Kelly Charles)
Come on, who can, who can, can hear the
bass drum? (Distorted)
Come on, who can, who can, can hear the bass
drum?
You’re no good for me
I don’t need nobody
Don’t need
no-one
That’s no good for me
You’re no good for me
I don’t
need nobody
Don’t need no-one
That’s no good for me
You’re
no good for me
I don’t need nobody
Don’t need no-one
That’s no
good for me
One Love
One love... One love....
One love... One
love....
3 Kilos
(Instrumental)
Skylined
(Instrumental)
Claustrophobic
Sting
(Source of vocals: 2001: A Space
Odyssey)
My mind is glowing
My mind is glowing
My mind is
glowing
The Fat Of The Land
Smack My Bitch
Up
(Vocals by Kool Keith)
Change my pitch up,
smack my bitch up
Change my pitch up, smack my bitch up
Change my
pitch up, smack my bitch up
Breathe
(Vocals by Keith Flint & Maxim Reality)
Breathe with me
Breathe the pressure
Come play my game
I’ll test ya
Psychosomatic addict insane
Breathe the pressure
Come play my game I’ll test ya
Psycho-somatic addict insane
Come play my game
Inhale, inhale, you’re the victim
Come
play my game
Exhale, exhale, exhale
(Something like ”Like a
fool” or ”Microphone”)
Breathe with me
Breathe the
pressure
Come play my game I’ll test ya
Psychosomatic addict
insane
Breathe the pressure
Come play my game I’ll test ya
Psycho-somatic addict insane
Come play my game
Inhale,
inhale, you’re the victim
Come play my game
Exhale, exhale, exhale
Come breathe with me
Breathe with me
Diesel Power
(Vocals by Kool Keith)
Yo, I used to check out lyrics upon the format
Build with
skill with technique – computer A-DAT
My lyrical form is clouds on
your brainstorm
I get hyped, think, thought flow
Acrobat, sync
the track, pump the track
Dance missions, clubs (close?) like spores
react by (past?)
Strong visions, and hurrying more
Reflects on the
dancefloor
Flow it up (blowing up?) and having mad people showing
up
Packing crowds, jam packed venues
Needles collapse, while
atmospheres continues
Sprinkle that, winnin’ like that, movin’ like
that, hittin’ like that
The melody is fat (phat?)
Yeah,
I’m on the energy source
The cosmic boss with Prodigy
Different
astrology, my intellect’s the power (devour?)
With Diesel Power
Blows your mind drastically, fantastically
Blows your mind
drastically, fantastically
Blows your mind drastically, fantastically
Blows your mind drastically, fanta...
We spin back rewind –
Diesel Power
Blows your mind drastically, fantasically
It has to
be, automatically
Check it out – you better work it out
Change
to another route
My techniques, strategies, abilities
I leave
cords of mikes hanging like spring leads
You would try so fast (do a
track?), beyond the human eye
Lyrical tactics, vocal gymnastics
E’s and pepped up, you get scrapped up
Smacked up, backed up, your
crew’s all cracked up
Checking flow, pick choose, quick, you can’t
stick
My medical brain’s a stranger’s angles
(My medical ?
metaphor range is as strange as angles?)
You get tangled, twisting
side effects us (twist inside affections?)
Channels repeat, complete,
can’t compete
Check that our texture, mind adventure
Exploit
the point, it attracts to devour
My intellects proceed – with diesel
power
Blows your mind drastically, fantastically
Blows your mind
drastically, fantastically
Blows your mind drastically, fantastically
Blows your mind drastically, fanta...
Back attack – and whack
patch
You’re faxing me – you don’t want none
High quality acts
should be still standing
Damaging your other manic
Quick
reverse – potent as the first verse
My amplifier blows on your world’s
higher
World’s sire, cuts like a barbed wire
Record player, I pull
up on you every day
Fast forward, I move and I swings toward
Exit load, put your brain in right mode
Selected mix, the man will
perfect the fix
(the man with perfected fix?) has lightly bite me
Copy
zimmers (Xerox?), cops’ handblocks
You can’t knock some out there
I’ll be (upbeat?) lifting, shifting, persisting, intelligent kingpin
Keepin’ astrology
As I roll with Prodigy
With Diesel Power
Blows your mind drastically, fantastically
Blows your mind
drastically, fantastically
Blows your mind drastically, fantastically
Blows your mind drastically, fanta...
Model 706-8073-421,
Robot Sonic
Blows your mind drastically, fantastically
Blows
your mind drastically, fantastically
Blows your mind drastically,
fantastically
Blows your mind drastically, fanta...
Funky Shit
(Vocals by the Beastie
Boys)
Oh my god that’s the funky shit!
Serial Thrilla
(Vocals by Keith Flint)
Damage destructor, crowd disrupter
Youth corrupter,
everytimer
Yeah, damage destructor, crowd disrupter
Mainliner,
everytimer
Taste me, taste me
Succumb to me, succumb to me
Taste me, taste me
Succumb to me, succumb to me
Serial
thrilla, serious killa
Serial thrilla, serious killa
Serial
thrilla, serious killa
Serial thrilla, serious killa
Damage
destructor, crowd disrupter
Mainliner, everytimer
Taste me,
taste me
Succumb to me, succumb to me
Serial thrilla, serious
killa
Serial thrilla, serious killa
Serial thrilla, serious killa
Serial thrilla, serious killa
Mindfields
(Vocals by Maxim
Reality)
This is dangerous – Open up your head feel the
shell-shock
This is dangerous – I walk through mindfields so watch
your head rock
This is dangerous – Open up your head feel the
shell-shock
So watch your head rock!
This is dangerous –
Open up your head feel the shell-shock
This is dangerous – I walk
through mindfields so watch your head rock
This is dangerous – Open up
your head feel the shell-shock
This shock
I walk through mind
fields, eh... this shock
I walk through mind fields so watch your head
rock
I walk through mind fields so watch your head rock
Narayan
(Vocals by Crispian
Mills of Kula Shaker)
If you believe the western sun is falling
down on everyone
If you break it free and the morning’s come
If
you would now your time has come
If you believe the western sun is
falling down on everyone
And you feel it burn, don’t try to run
And you feel it burn, your time has come
And I feel it
You
feel another energy and I feel a power growing
You feel another energy
and I feel a power grow
You feel another energy and I feel a power
grow
If you believe the western sun is falling down on everyone
If you break it free and the morning’s come
If you would now your
time has come
If you believe the western sun is falling down on
everyone
And you feel it burn, don’t try to run
And you feel it
burn, your time has come
I feel it!
You feel another energy and I
feel a power growing
You feel another energy and I feel a power grow
You feel another energy and I feel a power grow
Om Namah
Narayana
Om Namah Narayana
Om Namah Narayana
Om Namah Narayana
Om Namah Narayana
I feel it
I feel it
You feel another
energy...
Firestarter
(Vocals by Keith Flint)
I’m the trouble
starter, punkin’ instigator
I’m the fear addicted, danger illustrated
I’m a firestarter, twisted firestarter
You’re the firestarter,
twisted firestarter
I’m a firestarter, twisted firestarter
I’m
the bitch you hated, filth infatuated – yeah
I’m the pain you tasted,
well intoxicated
I’m a firestarter, twisted firestarter
You’re
the firestarter, twisted firestarter
I’m the self inflicted, mind
detonator – yeah
I’m the one infected, twisted animator
I’m a
firestarter, twisted firestarter
You’re the firestarter, twisted
firestarter
I’m a firestarter, twisted firestarter
Climbatize
(Instrumental)
Fuel My
Fire
(Vocals by Keith Flint & Saffron of
Republica)
I’ve got word of thanks
Thanks that I’d like to say
For the rage that I feel
The rage that I feel today
Gotta
stack, gotta stack
Stack of chips on my shoulder
In everything I
do ’cause I made, I made
I made the mistake of trusting you
Yeah, people like you just fuel my fire
Yeah, people like you
just fuel my fire
Yeah, people like you just fuel my fire
People
like you just burn!
You liar, you liar, you liar, you liar!
Yeah, my layers are thick
And I got a bad attitude
Yeah,
that knife in my back
Has fingerprints that belong to you
Got
a grudge, got a grudge
Got a grudge that I’m holding for as long as I
live
’Cause you lied, you lied, you lied to my face
And that’s
something that I can’t forgive
Yeah, people like you just fuel my
fire
Yeah, people like you just fuel my fire
Yeah, people like you
just fuel my fire
People like you just burn!
You liar, you liar,
you liar, you liar!
Yeah, people like you just fuel my fire
Yeah, people like you just fuel my fire
People like you just fuel
my fire
While people like you just burn!
You liar, you liar, you
liar, you liar!
Always Outnumbered Never Outgunned
Spitfire
If I was in world war II they’d call me ‘Spitfire’Girls
Imagine how it would beMemphis Bells
Lick it once, lick it twiceGet up, Get off
You got to get upHotride
You hear meWake Up Call
It’s been a long time but I just can’t wake upAction Radar
I don't see 'bout that radar but I don't see that i'm wrongPhoenix
Can you hear my love buzz?You'll be under my wheels
I Rock, I RollThe Way It Is
That’s just the way it isShoot down
Shot the gun Shot the gun to the bang, bang, bang