| Вернуться на главную(русскую) страницу | Back to the main(english) page |

Библиотека по теме магистерской работы
"Разработка диагностических критериев учёта неравномерности воздушного зазора роторав низковольтных асинхронных двигателях"

Составил: ЛозицкийЮрий Владимирович

1. «Влияние неравномерности воздушного зазора на электромагнитные параметры и переходные процессы ротора при отключении асинхронных двигателей». Рогозин Г.Л, Мироненко И.А. ДГТУ.

Статья посвящена анализу влияния неравномерности воздушного зазора на электромагнитные характеристики переходных процессов тока ротора после выключения двух асинхронных двигателей от электрической сети. Первая часть статьи посвящена установлению зависимостей индуктивных сопротивлений (реактансов) от изменениями во взаимном потокосцеплении и пространственных компонентах магнитного поля, наведенного пазом и дифференциальным потоком утечки, в зубце и конце катушки двигателя. Вторая часть – о результатах математического моделирования изменений в токе ротора для асинхронных двигателей МА36–41/8Ф и ВАОК 450 М–6 У2–5.(смотреть)

2. «Косвенный контроль неравномерности воздушного зазора асинхронных машин». Г. Г. Рогозин, канд. техн. наук, Н. С. Лапшина, инж. ДПИ.

В настоящей работе излагаются вопросы методики контроля несимметрии воздушного зазора, основанного на инте­грировании переходной функции в опыте затухания постоянного тока в обмотке статора с помощью операционных усилителей. Рассматриваются случаи параллельного и произвольного относительного расположения осей ротора и расточки статора. (смотреть)

3. «Косвенный контроль неравномерности воздушного зазора асинхронной машины по значению синхронного индуктивного сопротивления».(оригинал – русский вариант) Г. Г. Рогозин, канд. техн. наук, Н. С. Лапшина, инж. ДонНТУ.

Работа рассматривает разработку и исследование математической модели, отра­жающей эффект изменения синхронного индуктивного сопротивления для заданной неравномерности воздушного зазора.(смотреть)

4. «The indirect control of air-gap non-uniformity of the asynchronous machine over the value of synchronous inductive resistance».(translated by Y.Lozitski – english version) G.G. Rogozin, cand.tech.sci., N.S.Lapshina, eng. DSTU.(see)

Work considers development and research of the mathematical model reflecting effect of change synchronous inductive resistance for set air-gap non-uniformity .

5. «Impact of the air gap eccentricity on the leakege flux change outside the IM frame during run-out of the motor after disconnection from the supply » prof. G.G. Rogozin DSTU.

The paper is devoted to analyzing the influence of the air gap eccentricity on the electromagnetic quantities and transient processes in the phase-wound rotor of the 40 kW induction motor after switching off from the electrical network. The conclusion is drawn that the changes in the magnetic induction outside the IM frame can be used for determining the air gap eccentricity.(see)

6. «Impact of voltage impurity and load fluctuation on induction-motor current spectrum, with accounting for eccentricity, slotting and cage damage » J. Rusck AGH University Chair of Electrical Machines Al. Mickiewicza 30, 30-059 Krakow, Poland .

The paper is devoted to specific harmonic-balance model of slot harmonics. Making use of the machine's geometrical dimensions and of the model accounting for slotting and eccentricity, current spectra have been calculated for the supply voltages containing 50, 150, 250 and 350 Hz contributions, and for fluctuating loading.(see)

7. «Rotor Fault Analysis of a Permanent Magnet Synchronous Machine » W. le Roux, R.G. Harley and T.G. Habetler School for Electrical and Computer Engineering, Georgia Institute of Technology Atlanta, Georgia, 30332, USA.

In this paper, the detection of rotor faults in converter fed permanent magnet synchronous machines is investigated. Various faults, such as static eccentricity, dynamic eccentricity, and flux disturbances, are introduced by finite element simulation to obtain winding inductances and rotor flux linkages as a function of rotor position. These parameters are used in a transient simulation of the faulted machine to extract the harmonic content of the stator current. A method is developed to detect these faults and distinguish between them based on the harmonic content. Experimental measurements are shown to support the simulation.(see)

8. «Practical application of the spectral analysis of line current for the detection of mixed eccentricity in cage induction motors fed by frequency converter » O. Duque, M. Perez, D. Mornigo. Department of Electrical Engineering, University of Valladolid, Spain.

This paper presents a practical approach to the detection of static and dynamic eccentricity in cage induction motors using line current spectral analysis. Special attention is paid to the motor fed by frequency converter. Paper describes the possibility of detecting the existence of mixed (static and dynamic) eccentricity observing the sidebands of the eccentricity related harmonics. These results are experimentally verified with real spectra of faulty machines fed by frequency converter.(see)

 

| Вернуться на главную(русскую) страницу | Back to the main(english) page |